3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

Al nostre grup hem decidit fer una webquest dirigida a alumnes d’ESO. El nostre objectiu ha estat treballar el diàleg intercultural de forma que els mateixos alumnes puguèssin construir un llenguatge comú i una convivència harmònica entre diferents cultures. No obstant, he pogut veure que els conceptes al voltant de la interculturalitat, més que aprendre’ls, és millor practicar-los. Per aquest motiu, ens hem fet serivr d’una obra de teatre com excusa per treballar el diàleg intercultural. Ho hem cregut més convenient i motivador considerant els destinataris de la proposta didàctica.

És un activitat que ben dinamitzada, va destinada a un nivell alt d’interculturalitat o de transformació cultural, ja que implica i demana explícitament un llenguatge cultural nou, comú, amb noves normes de convivència elaborades a partir del diàleg ente cultures.

Respecte l’entorn de la WQ, és adequat si considerem les competències que cal desenvolupar actualment de cara al futur professional: aprendre a aprendre, ús de les TIC, gestió (selecció, síntesi, etc.) de la informació, etc. Per altra banda, és un entorn metodològic afí als postulats constructivistes, en que l’aprenent és el protagonista de l’aprenentatge, fent aprenentatge per descobriment, i sempre en funció de les seves capacitats. És un entorn que pot facilitar el canvi conceptual, servint de guia per a l’aprenentatge autodidacta (o quasi). Així, es converteix en un mitjà d’aprenentatge força inclusiu, en que tothom, en funció de les seves capacitats, pot realitzar les activitats.

Actualment, al nostre grup estem últimant el format de la WQ (introduint imatges, corregint els links, etc.) Hem optat per fer tota la feina en processador de text, i hem esperat al final per introduïr tot a la WQ. Des d’un principi vam fer una proposta organitzativa en un document de Word per planificar la feina a fer durant les tres setmanes que teníem per davant. Vam decidir que cadascú es faria responsable de fer una proposta inicial de cada una de les parts de la WQ, de les que més tard els altres farien feedback. Jo he estat responsable de la Introducciò, l’Avaluació i donar format a la WQ. Igualment he fet un revisió i contrapropostes de la Tasca, el Procés, la Conclusió, i la Guia Didàctica. Les decisions generals les feiem a través del Debat de grup, però els retorns i revisions de cada part, es feia sempre sobre el document de Word que el company havia presentat. Cadascú de nosaltres s'ha fer servir d'un color per escriure els seus afegiments o comentaris en els documents.




1 comentaris:

Marta Utset ha dit...

La vostra WQ em sembla una proposta creativa i molt interessant: imaginar-se un món per al qual cal pactar unes normes de convivència a partir de conèixer els qui hi habiten. Caldrà posar en joc, doncs, valors i actituds individuals i consensuar-los amb el grup. I acabar fent una obra de teatre que reflecteixi aquest diàleg intercultural compartit. Els recursos són prou diversos. Voldria destacar-ne la guia didàctica, ja que aporta informació complementària a l’apareguda en les altres parts de la WQ, molt útil per al professorat: àrees amb les que es pot fer plantejament transversal, competències que treballa especialment, temporització, rol de l’educador en cadascuna de les activitats (gran idea!) i algun recurs complementari, per exemple una guia per orientar la dinamització del debat. Per acabar, només una proposta de millora: l’enllaç porta a la pestanya Procés i no a l’Inici (per si ho voleu modificar).

Publica un comentari a l'entrada

Dades personals

La meva foto
Sant Cugat del Vallès, Catalunya
Sóc Educador i Treballador Social, Estudiant de Psicopedagogia, el del mig de 4 germans, tinc 27 anys.